cropped-enterprise.png

Predstavljamo DJI-jev primarni ekran za letenje

Proširivanje svesti pilota iz vazduha radi podizanja bezbednosti

Ovo je DJI Primari Flight Displai (PFD) koji revolucioniše svest o situaciji pilota dronova i načina na koji piloti komuniciraju sa svojim dronovima.
Sve kritične informacije o avionici smo stavili u novi, intuitivan, informativni interfejs. Doduše, na prvi pogled se mnogo toga dešava u ovom PFD-u. Kako smo došli ovde?

Zamislite da se vučete uz Big Kill Devil Hill sa avionom koji ste napravili od drveta sa namerom da se poletite u nebo i pokušate da letite. Možda izgleda kao ludilo, ali braća Rajt su se hrabrila na ogroman rizik da ostvare svoje snove. Pogotovo iz perspektive savremenih standarda bezbednosti avijacije, prvi letovi su bili apsurdno opasni.

Flier, letelica koju su braća Rajt dizajnirala, izgradila i koja je 17. decembra 1903. poletela prvi put, pilotirana je ležeći licem nadole i mogla se grubo kontrolisati pomoću sistema užadi i kotura koji su upravljali nagibom krila i kormila .

Dok su bili u vazduhu, Orvil i Vilbur su mogli da se oslone samo na svoje oči da pogode brzinu i pravac, visinu i položaj, kao i trenutne meteorološke uslove, koji su svi ključni za bezbedan let.

Let i avijacija su prešli dug put od 1903. godine, a piloti danas imaju pristup mnoštvu letačkih instrumenata koji im omogućavaju pravilno prizemljenje dok su na nebu. Jedna od prekretnica u svesti o situaciji u letu bilo je uspostavljanje Aviation Sik Pack, ili standardizovanog seta od šest instrumenata za letenje koji se smatraju neophodnim za svest pilota i bezbednost u vazduhoplovstvu.

  • Indikator brzine
  • Indikator položaja
  • Altimeter
  • Indikator vertikalne brzine
  • Indikator zaglavlja
  • Koordinator zaokreta

Razvoj primarnog ekrana letenja

U ranim kokpitima, šest paketa očitavanja instrumenata za letenje bilo je prikazano na instrument tabli preko mehaničkih točkića i merača. Da bi pojednostavili kokpit, inženjeri vazduhoplovstva su sastavili rezultate svih šest tradicionalnih instrumenata za letenje u jedan integrisani, intuitivan ekran. Moderni vazduhoplovni standardi sada pružaju pilotima PFD koji se lako može skenirati i koji pokriva šest paketa sa indikatorima za brzinu, smer, visinu, položaj i vertikalnu brzinu.

Glavu gore i oči na uređaje

Dok su u vazduhu, neophodno je da piloti ostanu pažljivi na svoje okruženje. Tokom komplikovanih scenarija letenja visokog intenziteta, pilotima može biti problematično da neprestano skreću pogled i pažnju sa okoline kako bi skenirali PFD. Umor očiju i inherentna opasnost od skretanja očiju sa okoline doveli su do razvoja Heads-Up displeja (HUD). HUD prekriva podatke o letu na prozorima pilotske kabine tako da piloti mogu da unose kritične aeronautičke informacije bez potrebe da često spuštaju oči na kontrolnu tablu. Danas je standardno da piloti uživaju u prednostima i PFD-a i HUD-a.

Da bi zaštitio nebo i zaštitio bespilotne letelice, pilote, ljude i imovinu, DJI je razvio primarni displej za letenje dronova dizajniran posebno da na prirodan i intuitivan način donese pilotu ključne informacije o letu.

Usporedno poređenje jasno pokazuje da DJI-jev PFD uzima inspiraciju iz standarda komercijalnih avio-kompanija, ali sa naglaskom na ljudski element u odnosu pilot-dron. Rezultat je interfejs za let dronom koji cherri bira najvažnije i relevantne karakteristike iz PFD-a i HUD-ova komercijalne avijacije kako bi se maksimizirala svest o situaciji pilota dronova i poboljšala efikasnost i bezbednost rada.

Raspakivanje DJI-jevog PFD-a

Slika vredi hiljadu reči, i podrazumeva se da se PFD mora doživeti na delu da bi se dobio pravi osećaj za njenu dubinu..

Evo šta treba da znate kada je u pitanju DJI-jev novi PFD.

Centralni krstić: Kada je u FPV režimu, ovaj centralni krst ocrtava pravac u kome je dron okrenut. Uvek je u centru slike.

Veštački horizont: Ove dve horizontalne linije odražavaju trenutni stav ili nagib vašeg drona. Kada je vaš dron potpuno poravnat, linije prikazane ovde će biti ravne.

Vektorska lopta putanje leta: Ovaj indikator označava pravac i brzinu kojom leti vaš dron. Lopticu i vektor možete zamisliti kao strelicu koja pokazuje pravac u kojem vaš dron leti. Ako je vektorska lopta iznad veštačkog horizonta, vaš dron se uzdiže, i obrnuto, ako je vektorska lopta ispod, spušta se. Duži vektor signalizira oštriji ugao uspona ili spuštanja.

Indikator brzine leta: Ovaj indikator sa leve strane pokazuje vašu trenutnu brzinu na zemlji, trenutnu brzinu vetra i smer vetra u odnosu na vaš avion.

Brzina i pravac vetra: Ispod indikatora brzine leta možete pročitati trenutnu brzinu i pravac vetra, koje detektuje Matrice 300 RTK.

Altimetar: Ovaj merač pokazuje vašu nadmorsku visinu u odnosu na vašu tačku poletanja. Ispod možete videti svoju vertikalnu brzinu i nadmorsku visinu.

Indikator vertikalne prepreke: Traka sa desne strane vašeg krsta prikazuje rastojanje do prepreka iznad ili ispod vašeg drona. Kada se prepreke u krugu od 30m pojave iznad ili ispod vašeg drona, vertikalna traka prepreka će vas upozoriti, prikazati rastojanje između vašeg drona i prepreke i skraćivati se kako se razdaljina skraćuje.

Displej informacija za navigaciju: Direktno ispod srednjeg krsta, naći ćete kompas koji prikazuje horizontalne informacije o prepreci. Crvena ikona za navigaciju označava vaš trenutni kurs, a ova strelica je fiksirana nagore. Iznad kompasa je indikacija stepena razdvajanja između kursa vašeg drona i severa. Horizontalne prepreke se prikazuju u kompasu i postaju sve veće kako se približavate.

Vektor nacrtan sa vaše crvene ikone za navigaciju označava horizontalni pravac u kojem letite. Ovaj vektor se produžava da bi odražavao trenutnu brzinu na zemlji. Kada lebdi na mestu, vektor će nestati.